Când reușești să vezi viitorul, atunci te simți mai ciudat.

Câteodată ni se întâmplă acest lucru și în cadrul proiectelor ERP.

Este funny să vezi concretizându-se anumite presimțiri pe care le-ai avut anterior.

În postul de azi - contrar aparențelor – nu vom intra în Zona Crepusculară.

Discutăm doar despre Curba de Învățare

 

Care este obiectivul major al implementării ERP

Implementarea ERP nu înseamnă că dispunem de un software foarte bun. Este vorba de mult mai

mult decât atât.

Înseamnă că avem un instrument care este cunoscut și utilizat zilnic de către angajați, care produce

beneficii datorită vitezei mai mari de lucru și plusului de transparență și control din punctul de

vedere al managementului.

Prima diferă foaaaaaarte mult de ceea de a doua! Este o diferență ca de la cer la pământ.

Este clar că obiectivul real al proiectului ERP este ultima din cele două. Iar asta se va realiza doar cu

implicarea sistematică și pe termen lung al clientului și furnizorului.

 

Curba de învățare, bat-o vina!

Ideea este că angajații trebuie să se implice personal în înțelegerea, familiarizarea și utilizarea

sistemului. În practică asta înseamnă:

  • participarea angajaților la training
  • exersare (“hands-on”), introducerea de date, parcurgerea unor scenarii de lucru
  • feedback către managerul de proiect și furnizorul ERP
  • validarea modului de lucru în sistemul test
  • utilizarea sistemului Live!

Pentru ca sistemul implementat să producă beneficii este nevoie de exerciții repetate și sistematice. O instruire de 1 oră , făcută de furnizorul ERP, nu va garanta rezultatul dorit! Deci echipa din partea clientului (sub coordonarea managerului de proiect și cu implicarea furnizorului ERP) va trebui să aloce timp și să facă efort sistematic pentru o perioadă predefinită cu un focus clar.

Cuvântul cheie: efort SISTEMATIC!

Va trebui parcurs de câteva ori curba de învățare și pe cât posibil de către toți angajații care vor

utiliza sistemul. Știm povestea cu veriga ceea mai slabă din lanțul slăbiciunilor!

Pe baza experienței noastre de regulă în proiectele ERP există câțiva angajați (nu mai mult de 20%

din numărul total de utilizatori) care vor genera majoritatea bătăilor de cap la pornirea sistemului

LIVE!

De ce? De cele mai multe ori pentru că nu “au avut timp” să se familiarizeze cu sistemul.

Iar mesajul comunicat către managerul de proiect și în mod special către furnizorul soluției ERP este

că sistemul nu este OK.

Sistemul nu merge!

Traduc mesajul pe înțelesul tuturor: Declinarea totală a responsabilității!

 

Acești utilizatori sunt prietenii noștri !

Sunt situații în care reușim ca în faza inițială a proiectului să identificăm pe acești colegi și să

prevenim provocările.

 

Știm că dacă reușim să-i implicăm (și pe ei) – bineînțeles cu suportul managerului de proiect din

partea clientului - atunci proiectul va merge în direcția ceea bună.