Este momentul să-ți conturezi viitorul

CREȘTEREA EFICIENȚEI
prin digitalizarea
firmelor de proiectare și arhitectură



Pentru a înțelege ce și mai ales cum se poate înbunătății în viața firmei Tale
odată cu implemenatrea softwareului s4b ți-am pregătit exemple concrete.

 Prezentăm în paralel situația firmei înainte și după implementarea softwareului s4b.
Ai la îndemână o soluție care va aduce beneficii importante firmei tale,
dar și ție personal ca manager sau proprietar.




Odoo text and image block
Odoo - Sample 1 for three columns

înainte:
dureri de cap datorită coordonării proiectelor, "forfotă" în firmă


Utilizăm mai multe tabele Excel cu proiecte, taskuri, (poate și ore lucrate), responsabili.
Tabelul este folosit de majoritatea colegilor, avem probleme de accesare simultană,
salvarea diferitelor versiuni.

Ne lipsește un instrument prin care să vedem clar câte proiecte și taskuri avem, care în ce stadiu sunt, cine răspunde, câte ore de lucru s-au consumat, care sunt prioritățile ...
Tot timpul apar "incendii de stins".  

Odoo - Sample 2 for three columns

după:
proiecte gestionate lin și eficient, focus pe aspectele profesionale 


În sfârșit lucrurile sunt ușor de planificat și coordonat.
Am recăpătat controlul asupra firmei noastre.

Totul este cât se poate de clar. În orice moment putem verifica situația proiectelor, a priorităților, stadiul taskurilor, a doleanțelor suplimentare venite de la client.
Ne putem focusa pe ceea ce ne place cu adevărat: munca creativă. 

Cum am ajuns să gestionăm mai bine proiectele? 

Odoo - Sample 1 for three columns

înainte:
lucrăm la fiecare proiect până ... terminăm


Începem fiecare proiect cu elan, lucrăm destul de mult, nu știm când vom termina.
Nu prea avem ce face, oricum tot timpul apar modificări la solicitarea clienților.
Nu avem ore de lucru planificate la nivel de task și proiect, poate nu ținem cont nici de orele consumate pe proiect. Salariile colegilor oricum trebuie plătite, lucrăm cât trebuie. Termenele de finalizare promise clienților sunt orientative, le onorăm dacă putem.

Odoo - Sample 2 for three columns

după:
cunoaștem resursele planificate și consumate, respectăm termenele


În momentul în care emitem oferta sau cel târziu odată cu contractarea lucrărilor, configurăm detaliile proiectului în sistemul s4b. Știm (pe baza lucrărilor similare) cu aproximație cât va dura fiecare proiect și task. Putem compara oricând orele planificate cu cele consumate în realitate. Respectăm promisiunuile noastre legate de termenele limită, a crescut productivitatea anagajaților.

Cum planificăm și gestionăm orele de lucru și costul acestora? 

Odoo - Sample 1 for three columns

înainte:
parcă unele proiecte generează pierderi ... dar care?! 


Nu cunoaștem situația financiară a proiectelor. Parcă unele generează pierderi, altele însă pot compensa aceste pierderi. Situația financiară a firmei nu este chiar ceea mai bună. Dacă lucrurile merg bine, atunci avem bani la sfârșitul lunii.
Alteori însă stăm relativ prost cu banii.

Odoo - Sample 2 for three columns

după:
știm în timp real ce venituri și costuri avem pe fiecare proiect


Avem o evidență în timp real a tuturor veniturilor și cheltuielilor defalcate la nivel de proiect. Inclusiv costurile datorate orelor de proiectare. Cunoaștem valoarea costurilor indirecte pe fiecare proiect, știm exact suma câștigată pe fiecare proiect în parte. 
Periodic analizăm situația și putem intervenii, dacă treburile nu merg cum trebuie.

Controlling financiar ca la cele mai eficiente multinaționale. Cum?

Odoo - Sample 1 for three columns

înainte:
relațiile cu clienții și vânzările? - merg așa și așa


Păstrăm relații cordiale cu clienții mai vechi.
Totuși activitatea de vânzări și generare proiecte merge lent, realizarea ofertelor merge greoi. Nu avem toate detaliile despre fiecare client într-un singur loc, aceste informații sunt răsfirate în diferite baze de date (ofertele în foldere, proiectele în Excel, facturile anterioare în programul de facturare). Este greu de făcut o analiză a vânzărilor.

Odoo - Sample 2 for three columns

după:
profesionalism și predictibilitate - încrederea clienților este câștigată


Știm câte și ce solicitări au intrat, din ce surse sau relații au apărut acestea.
Avem un to do list, știm ce client când trebuie vizitat, sunat, etc
Emitem ofertele în mod organizat, pe baza unor liste de prețuri dedicate.
Cunoscând costurile proiectelor anterioare și costul indirect al firmei nu riscăm să atragem proiecte care din start sunt nerentabile.
Știm ce clienți, ce tipuri de proiecte, ce venituri și ce rezultate ne aduc.

Cum am câștigat cu adevărat încrederea clienților?

Odoo - Sample 1 for three columns

înainte:
"Care este situația actuală a firmei?" - o întrebare incomodă
  

Managementul firmei cam știe ce se întâmplă în firmă, dar nu sunt cunoscute toate detaliile legate de proiecte și taskuri, priorități, situația financiară a proiectelor, productivitatea angajaților.
Răspunsul la întrebarea "Cum stăm?" se bazează mai mult pe cel de al "șaselea simț" și pe experiența managementului, mai puțin pe cifre și cunoașterea tuturor detaliilor.

Odoo - Sample 2 for three columns

după:
Cunoaștem imaginea de ansamblu, dar și detaliile, stresul a dispărut 

Avem un Dashboard în sistem, putem consulta oricând situația principalilor indicatori ale proiectelor, sarcinilor, situației financiare și productivității angajaților.
Dacă ceva nu este în regulă, putem să săpăm mai adânc în rapoarte prin tehnica "drill down", pănă clarificăm situația și putem lua măsuri rapide.
Managementul este mai puțin stresat și mai încrezător în forțele proprii și în viitor.
 
Situația din prezent este mai clară.  Viitorul arată mai bine!