Epoca în care doar marile corporații aveau sisteme de ERP (Enterprise Resource Planning) este deja apusă. Pentru a face față provocărilor de Business în acest moment, este nevoie de informație precisă și completă despre business, este nevoie de adaptabilitate și decizii rapide, bazate pe date concrete. Aceste lucruri acum pot fi asigurate de un sistem ERP foarte precis configurat pentru nevoile firmelor mici, la costuri accesibile chiar și pentru o microintreprindere. 
În descrierea de mai jos am adunat 8+8 simptome, care pot indica foarte clar nevoia urgentă de un ERP pentru companie, iar simptomele sunt grupate în două capitole - cele care mai mult se leagă de sistemul IT și cele care se manifestă în viața de zi cu zi a business-ului. 

Daca recunoaștem în propra afacere una sau mai multe din punctele de mai jos, probabil pierdem bani nefolosind ERP.

A. Semne de avertizare în sistemului informatic

  • Compania încă ține evidența vânzărilor, clienților, stocurilor etc. în excel sau registre manuale, eventual agende personale și notițe lipite peste tot.
  • Se folosește un sistem ERP învechit, neactualizat, care nu mai corespunde nevoilor actuale de piață/IT.
  • Pentru diferite activități și departemente diferite se folosesc alte softuri, care nu comunică între ele nativ (avem o serie de “software de tip insulă”). 
  • Se cheltuiesc sume mari pentru menținerea unei infrastructuri cu mai multe sisteme informatice care nu sunt integrate. 
  • Sistemul informatic este dezvoltat in-house, eventual e asigurat de către o singură persoană (tentativă de optimizare de costuri), însă prezintă o vulnerabilitate foarte mare, iar timpul de recție în cazul unor crize, poate fi foarte mare, cauzând pierderi semnificative de date sau de oportunități de vânzare. 
  • Nu se poate urmări sursa și autorul unor schimbări, modificări făcute în sistemul informatic - nu se face un log identificabil 
  • Modulul de contabilitate nu este 100% conform legislației în vigoare, permitând efectuarea unor operațiuni interzise de lege. . 
  • Se lucrează ineficient - același date se introduc în sistem de multe ori, poate în mai mult programe (toate aceste manual, în mod repetat de către fiecare coleg).


B. Deficiențe în procese de Business  - durere de cap mare pentru Management

  • Informațiile financiare, creanțe, marje de profit nu se pot obține cu ușurință, astfel firma se pilotează cu ochii legați, nu se știe dacă există o profitabilitate, sau direcția actuală e greșită. 
  • Se obțin foarte greu informații despre realizări, stocuri, clienți, rapoarte financiare, astfel este îngreunată luarea deciziilor obiective și rapide.
  • Se manifestă un dezechilibru între munca de backoffice și activitatea principală (vânzare, producție etc.) din cauza dificultății de gestionare a datelor, pierzând multe resurse importante pentru activități de suport (de tip backoffice, centralizări, etc). 
  • Dezvoltarea rapidă a companiei face ca metodele și procesele vechi să nu mai fie aplicabile, potrivite pentru solicitările crescute.  
  • Aprovizionarea se face ochiometric, nu după o formulă inteligent aplicată, bazată pe istoric precis, nevoi, stocuri minime, trenduri în piață și alte valori concrete. Ca urmare sume importante sunt blocate în stocuri cu rotație lentă.
  • Nu se poate controla stocul în mod optim, nu se știe ce este, ce nu este pe stoc - frecvent apar diferențe de inventar greu de clarificat. Verificarea stocului înseamnă deplasarea în depozit, căutări pe rafturi, verificare efectivă a stocului fizic.
  • În cazul mai multor proiecte în derulare, nu este clar care dinre ele este profitabil și care este doar un consumator de resurse. 
  • Se pierde la nivel de customer experience din cauza unor pași și procese redundante - există riscul pierderii clienților, care vor oferte emise rapid, pragmatism, repectiv un follow-up eficient. 

 

Unele din aceste simptome sunt vizibile și în firma ta? Accesează soft4biz.ro și cere sfatul consultanților noștri.