La începutul lunii iunie avut loc în Odorheiu Secuiesc conferința de business în, având ca si temă principală lansarea brandului "soft4biz" și prezentarea unor instrumente moderne pentru digitalizarea IMM-urilor, organizat de Asociatia IMM-urilor din Odorheiu Secuiesc (UKKSZ), la care au participat cca. 50 de oameni de afaceri.

Au participat la conferință oameni de afaceri din zona centrală a țării, iar subiectele discutate au fost din sfera soluțiilor de optimizare a afacerilor, toate acestea prin:

  • creșterea eficienței, 
  • reducerea costurilor, 
  • economisirea resurselor de timp și energie,

totul prin folosirea software-elor de tip ERP și CRM. (CRM - Customer Relationship Management, unealtă pentru managementul complex a relației companiei cu clienții, iar ERP - Enterprise Resource Planning, program care peste funcțiile CRM-ului asigură managementul și gestionarea resurselor firme.)

Aceste programe - prezentate de Ernő Jancsó, director executiv Soft4Biz SRL -, până nu demult au fost accessibile aproape exclusiv doar corporațiilor din cauza costurilor mari și complexității procesului de implementare. Însă compania Soft4Biz SRL oferă o soluție printr-un sistem revoluționar de tip open source – „Odoo” – folosit de peste 4 milioane de utilizatori in lume, sistem user friendly, care face atât implementarea cât și costurile de implementare accesibile pentru intreprinderile mici și mijlocii. 

Deși utilizarea acestor software are o contribuție semnificativă la eficientizarea resurselor companiilor - implicit și la succesul lor - încă există o reticență din partea proprietarilor și managementului executiv al IMM-urilo, dar și a personalului care lucrează pe calculator. Motivul dificultății adaptării de obicei este un mixt între teama de necunoscut și obișnuința utilizării tabelelor excel, sau registrelor manuale.

Invitata specială a conferinței a fost Aliz Kósza, unul dintre cei mai cunoscuți și apreciați Business Mentori din România. Ea a ținut o prezentare fascinantă pentru  oamenii de afaceri prezenți la eveniment, prezentând rolul arhitecturii de brand și procesul de rebranding cu ajutorul unor studii de caz reale. Printre alte subiecte a subliniat: relevanța clarificării viziunii, misiunii și valorii unei companii. Altfel firmele cad ușor în capcana oferirii a unor game foarte largi de produse și servicii solicitate de piață, fără a fi în mod real pregătit/calificat pentru oferirea lor și aceasta va duce la scăderea eficienței companiei mult sub potențialul real.

Zoltán Ferencz, directorul comercial a prezentat compania Simanit IBS SRL, cu o activitate de peste 15 ani de consultanță ptr IMM și dezvoltare de software – ativități care - după regândire -  au dus la nașterea Softforbiz SRL. Deasemenea a relatat crearea modelului actual de business cu ajutorul business mentorului Aliz Kósza.

Evenimentul s-a finalizat cu prezentarea făcută de Téglás Rezső, directorul de vânzări indirecte la Soft4Biz SRL despre comunitățile profesionale și despre proiectul ambițios de a forma o astfel de comunitate în piața de business din România.