să vedem încotro se îndreaptă dezvoltarea software-ului ERP
Soluțiile de digitalizare devin din ce în ce mai accesibile și pentru întreprinderile mici din țara noastră.
Astăzi, vom face o scurtă trecere în revistă a tendințelor care vor modela dezvoltarea software-ului de planificare a resurselor întreprinderii (ERP) în perioada următoare.
Deși România și regiunea Europei de Est nu se află în prima linie a digitalizării, aceste mari valuri tehnologice vin spre noi și sunt deja parțial aici.
Dacă doriți să vă asigurați că firma dumneavoastră nu rămâne în urmă în ceea ce privește eficiența, ar trebui să fiți conștienți de aceste aspecte. S-ar putea să vă întrebați cum puteți urca pe aceste valuri. Pregătiți plăcile de surf!
- Integrarea inteligenței artificiale (AI)
De asemenea, inteligența artificială se infiltrează din ce în ce mai mult în procesele de lucru de zi cu zi. Iată doar câteva exemple de integrare a AI în ERP:
- dacă ERP-ul include module de website și de magazin online, descrierile de produse, postările de pe blog, materialele cu informațiile utile pot fi create cu ajutorul AI. Acest articol de blog (deocamdată ) nu este creat de AI!
- integrarea asistenților virtuali (pentru servicii sau asistență pentru clienți)
Mai târziu, utilizarea AI se va extinde probabil, extinzându-se la interpretarea și analiza tendințelor datelor.
La soft4biz testăm în prezent cât de eficient pot folosi clienții noștri ajutorul unui asistent virtual (dezvoltat de Soldigo) pentru cazuri de bază în procesul de asistență software.
Dacă aveți un magazin online sau dacă clienții dvs. ar putea beneficia de asistență de bază, ca o completare a serviciului dvs., sau dacă pur și simplu aveți nevoie să transferați cunoștințe-informații într-un mod interactiv, ar trebui să luați în considerare această posibilitate!
- Interconexiuni IoT (internet of things-internetul obiectelor)
Profitând de Internetul obiectelor (IoT), din ce în ce mai multe companii folosesc sisteme conectate.
Din ce în ce mai multe dispozitive sunt conectate la sistemul de management al companiei (cu comunicare în una sau ambele direcții).
Integrarea "gadgeturilor" și centralizarea informațiilor digitale continuă, inclusiv la nivelul companiei!
De exemplu, companiile folosesc senzori conectați IoT pentru a monitoriza sau a procesa date de la echipamente, produse și o serie de alte dispozitive fizice.
Acestea colectează date din domenii precum:
- prezența angajaților (dispozitive digitale de control al accesului de intrare-ieșire, conectate la ERP)
- performanța angajaților (senzori în zona de producție conectați la ERP)
- eficiența producției (scanarea semnalelor digitale utilizate în producție, de exemplu de la mașinile CNC sau de la roboți)
- prelucrarea datelor logistice (date de la cântare, semnale de la echipamentele de ambalare, scanarea codurilor de bare și a codurilor QR, optimizarea spațiului de depozitare în depozite).
- informații privind consumul de energie (răcire/încălzire și controlul acestor sisteme, starea surselor de alimentare neîntreruptibile etc.)
- date privind parametrii fizici în procesul de producție (pentru a permite planificarea întreținerii), scanarea timpilor de nefuncționare a utilizatorilor.
Datele colectate pot fi utilizate pentru o mai bună planificare a proceselor și pentru optimizarea resurselor existente (capacitate de producție, ore de muncă etc.).
Am primit și noi deja cereri de integrare și utilizare a acestor date în ERP.
- Mai multe automatizări
Insuficiența cronică a forței de muncă și lipsa de oameni capabili și de profesioniști buni rămân o problemă gravă pentru întreprinderi. De asemenea, salariile cresc în mod semnificativ, în timp ce impozitele sunt, de asemenea, în creștere.
Așadar, majoritatea antreprenorilor încearcă să maximizeze oportunitățile oferite de automatizare.
Din ce în ce mai multe companii folosesc inteligența artificială și automatizarea robotică a proceselor (RPA) pentru a automatiza procesele manuale și, în același timp, pentru a pune la punct procesele ERP automatizate anterior.
Această optimizare vizează deficiențele funcționale, încercând să găsească punctele slabe din fluxul de lucru care pot fi înlocuite prin automatizare.
În cazul soft4biz, există, de asemenea, o cerere în creștere pentru crearea și operarea automatizărilor personalizate. De exemplu, recent ni s-a cerut să implementăm transferuri automatizate între depozitele de vânzare cu amănuntul și cele de vânzare cu ridicata (în anumite condiții).
- Mai multe servicii de tip cloud
Dezvoltatorii și furnizorii de soluții ERP continuă să investească în tehnologia bazată pe cloud, mai degrabă decât în sistemele locale. Infrastructura bazată pe cloud (fermă de servere etc.) este în creștere.
Găzduirea bazată pe cloud (backup, restaurare etc.) oferă o serie de avantaje, inclusiv posibilitatea ca firmele mai mici să își mărească investițiile IT (atunci când este necesar) chiar și atunci când departamentele tehnice interne sunt relativ mici.
Cu aplicațiile sale ușor de utilizat și capacitățile sale cross-platform, sistemul ERP permite acestor companii să adopte ulterior tehnologii mai avansate.
Aceasta este direcția în care se îndreaptă soft4biz, cu dezvoltări semnificative planificate pentru acest an în acest domeniu, cu scopul de a obține o securitate și o capacitate și mai mare, care poate fi extinsă și redusă și mai ușor (pentru a urmări rapid evoluția nevoilor).
Credeți că a sosit momentul să puneți software-ul ERP pe lista de priorități în compania dumneavoastră?
Doriți să facem împreună un brainstorming despre beneficiile și costurile implementării ERP?
Completați acest formular și vă vom contacta: https://soft4biz.ro/kapcsolat!