4 beneficii pe care le poate obține o afacere prin implementarea unui sistem ERP

Dacă scopul principal al implementării ERP este de a îmbunătăți operațiunile de afaceri, noua tehnologie ar trebui să aducă beneficii. Obținerea de beneficii de afaceri asigură, în cele din urmă, o rentabilitate a investiției în software-ul ERP.

Optimizarea nivelului de stoc

 

Optimizarea nivelului de stoc necesită o transparență totală a stocurilor. Odată cu introducerea software-ului ERP, producția (și, în cazul societăților comerciale, suma de bani investită în stocuri) trebuie să se adapteze la nivelul cererii clienților.

Astfel, odată cu implementarea software-ului ERP, stocurile învechite pot fi reduse, iar resursele disponibile pot fi gestionate mai eficient.

 

Exemple tipice în acest domeniu sunt:

- Determinarea nivelului minim de stoc pe baza datelor anterioare și a sezonalității, precum și achizițiile automate aferente.

- așa-numitele produse de catalog (care nu sunt ținute în stoc, ci doar aduse la cerere de la furnizori) automatizarea procesului de comandă (dacă vine o cerere de la un client, se crează automat o comandă de achiziție, conform cererii clientului)

 

Standardizarea metodelor de lucru ale companiei

 

Standardizarea poate fi deosebit de dificilă pentru întreprinderile de dimensiuni medii sau mari.

Interesant este faptul că poate fi o provocare și pentru companiile mici, unde, de obicei, fiecare persoană face lucrurile așa cum poate sau cum crede de cuviință.

În cadrul unei companii, un loc, un departament, chiar și o persoană, are propriul său mod de a face lucrurile. Acest lucru poate creea rezistență din partea angajaților la punerea în aplicare a cerințelor interne (financiare, juridice locale sau a modului de operare dorit de companie).

 

Și în acest caz, software-ul poate aduce beneficii prin introducerea unui mod standardizat de lucru pe care toți colegii, departamentele și locațiile trebuie să îl adopte.  Putem afirma că acesta creează un nou numitor comun pentru buna funcționare a lucrurilor.

 

Îmbunătățirea interacțiunii cu furnizorii

 

O colaborare mai bună și mai eficientă cu furnizorii poate reprezenta un avantaj competitiv.

Acest tip de dezvoltare este probabil foarte important pentru majoritatea companiilor din ziua de azi.

Fără tehnologia adecvată, acest lucru poate reprezenta provocări în materie de comunicare.

Comunicarea cu părțile terțe poate fi consumatoare de timp și frustrantă dacă nu există un portal modern pentru furnizori care să automatizeze sarcinile și să asigure fiabilitatea datelor.

Un bun software ERP poate oferi, de asemenea, îmbunătățiri în domenii precum:

- actualizarea automată a prețurilor furnizorilor (prin importarea listelor de prețuri) și actualizarea prețurilor de vânzare pe baza acestora

- trimiterea comenzilor către clienți din software-ul ERP, chiar și trimiterea acestora prin e-mail (ceea ce face ca trasabilitatea să fie ușoară)

- pentru anumite produse (în cazul în care sunt definite stocul minim și furnizorul principal), crearea automată a comenzilor de achiziție (care, după ce sunt aprobate de către persoana care se ocupă de achiziții sau de finanțe, pot fi trimise furnizorului)

 

Îmbunătățirea experienței clientului

 

Relația dintre o companie și clienții săi este, de obicei, o relație business-to-business (B2B).

În timp ce relațiile B2B se desfășoară adesea față în față, relațiile business-to-consumer (B2C) sunt mai des facilitate de tehnologia digitală. Acest lucru se datorează naturii relației și ritmului rapid în care companiile B2C (în comparație cu cele B2B) folosesc tehnologia CRM modernă.

 

În prezent, companiile B2B sunt supuse unei presiuni tot mai mari pentru a moderniza experiența clienților, deoarece aceștia se așteaptă la aceeași experiență, indiferent de natura relației. În teorie, parteneriatul este între 2 entități juridice, dar în realitate este vorba de 2 persoane care vorbesc una cu cealaltă, iar experiența clientului este la fel de importantă și în acest caz.

Modulul CRM din software-ul ERP poate îmbunătăți mult acest aspect, de exemplu prin:

- ce canale de comunicare și ce campanii de marketing (evenimente) aduc persoanele interesate (este important ca pentru varianta cu cele mai bune rezultate să cheltuim bani)

- oferă informații despre când și cum a început relația cu un client și ce s-a întâmplat pe parcurs (un avantaj imens, de exemplu, atunci când un agent de vânzări demisionează)

- se poate planifica care este următorul pas (de exemplu, vizită la client, apel telefonic, propunere), adică ce s-a promis clientului

- se poate seta trimiterea unui e-mail automat pe baza unui eveniment predefinit (de exemplu, dacă clientul a cumpărat un produs, mai târziu putem să-i oferim un produs conex, upsell)