Ce este un software CRM, cereme, si-ar-em, sau
Customer Relations Management?
Nedorind să repet ceea ce s-a mai zis deja pe această temă, voi prezenta beneficiile acestui software, prin prisma unei mici afeceri reale, care se află în procesul de implementare a unui sistem CRM. Afacere, pe care o cunosc foarte bine – este a mea.
Fiind de trainer de fotocitire și tehnici de învățare eficientă, am un PFA, ca și formă de business. Iar activitatea propriu zisă constă în training pentru grupuri în săli închiriate, (promovând cursul pe facebook) și ținând cursul de fotocitire în 2 zile unui număr de X participanți, care mă onorează cu prezența.
Avantajele principale ale modelului meu de business sunt următoarele:
1. Nevoia pe piață de un astfel de produs – în momentul de fața suntem inundați de informații, prelucrarea lor eficace este o provocare pentru majoritatea oamenilor.
2. Raritatea produsului – în forma aceasta probabil sunt singurul în România care ține acest curs. (Există un curs similar (organizat destul de rar) la un preț de 4 ori mai mare decât al meu, dar nu sunt foarte activi).
3. Calitatea premium – un oarecare talent de a vorbi în public, experiența de aproape 6 ani, pasiunea pentru subiect și dorința de a ajuta, contribuie la acest curs, unde la finalul cursului am într-un procent foarte aproape de 100% participanți mulțumiți și entuziaști și feedbackuri foarte bune.
Chiar dacă există riscul să fiu subiectiv cu propriul business, să zicem că tot ce am spus mai sus este adevărat. Dacă totul este atât de mișto, atunci de ce îmi bat capul și cheltuiesc banii lucrați cinstit pe un software de management a relației cu clienții?
Pentru că există și anumite dezavantaje pe strada mea, dezavantaje, care mă ustură în final… fix la buzunar.
1. Nu știu care este rata mea de succes(hit-rate). Asta se traduce, sau se explică prin lipsa managementului sistematic a oportunităților de vânzare și lipsa informației despre rata de succes a transformării oportunităților în vânzări cu succes. Iar dacă nu știu care este hit-rate-ul, nu-l pot imbunătăți. Nu știu în ce etapă pierd acei clienți pe care le pierd. Unde se află ei în luarea deciziei când se opresc? De ce s-au răzgândit? Fără un CRM cu un sales funnel (Pâlnie de vânzare) – nu prea am cum să știu acest lucru. Iar dacă nu știu unde greșesc, unde sunt ineficient, cum aș putea să-mi schimb abordarea?
2. Pierd oportunități. Discut cu potențial clienți. Mă întreabă de una alta, eu desigur răspund cu amabilitate și entuziasm, se miră de ce poate să facă dacă învață fotocitirea. Există interes din partea interlocutorului. După care din păcate de multe ori rămânem cu atât. Se stinge focul entuziasmului. Neavând o bază de date cu posibilitatea de urmărire clară a interacțiunilor cu clienții, nefolosirea unui sales funnel în mod consecvent, multe din astfel de LEAD-uri (oportunități) rămân în faza aceasta de entuziasm nefinalizat. (dacă nu am fost în fața calculatorului să notez datele și să revin cu un apel sau e-mail).
3. Poate v-ați prins deja: sunt destul de dezorganizat. Nu am o secretară care să-mi organizeze întâlnirile, să-mi ofere o agendă clară cu sarcinile zilei, să sune clienții potențiali, să rezerve sala, să printeze materialele pentru curs, diplome etc. Sunt CEO și omul de teren și omul de birou în același persoană, și în loc să notez în trei agende, inbox, calendar fiecare interacțiune, toți pașii care țin de organizarea unui curs și relația cu clienții ar putea să fie parte dintr-un proces fluid dintr-un CRM, care pas cu pas mă ghidează, nelăsând șansă pentru a omite un apel telefonic sau contactarea unui client.
Am ales să investesc într-un program CRM,
eu, firmă cu un singur angajat, pentru că voi avea posibilitatea să văd radiografia businessului, să înțeleg dinamica pe care au potențialii clienți și să pot lua decizii obiective, pe baza informațiilor concrete și nu pe baza unor impresii de moment. Fac asta, pentru că am o memorie excelentă – o dovedesc asta la curs – însă nu atât de bună încât să rețin discuții, interacțiuni cu sute de oameni și să știu la fiecare ce pas urmează, care e următorul contact și când este timpul optim pentru acest lucru. Faptul că voi putea factura direct din aplicație, că voi avea și pagină de web și blog pe același platformă, sunt doar crema de pe tort.
Trăim în era digitală. Orice business mic poate evolua la un nivel superior.
Nivel, unde deținem informația – deținem controlul și putem acționa corect și rapid în funcție de nevoia de business. Iar dacă și dumneavoastră sunteți un proprietar de afacere și baza dumneavoastră de date este asigurată de excel și agende și memoria angajaților, sau poate nu reușiți nici dumneavoastră să imbunătățiți rata de succes a vânzătorilor - Partenerii mei profesioniști de la Soft4Biz sunt doar la un click distanță pentru a vă prezenta o soluție profesionistă.