M-am gândit că la început de an ar fi interesant să avem un post despre stabilirea obiectivelor și planificare.
Obiectivele de afaceri pe termen scurt sunt, de obicei, obiective pe care dorești ca firma Ta să le atingă într-o perioadă de săptămâni sau luni.
În cele ce urmează îți prezint cei 5 pași uzuali de parcurs de urmat atunci când stabilești obiective de afaceri pe termen scurt.
1. Identifică obiectivele de afaceri pe termen scurt ale firmei tale
Primul pas în stabilirea obiectivelor de afaceri pe termen scurt este să vezi care sunt obiectivele pe care dorești să le atingeți într-o perioadă de timp stabilită.
Este bine dacă în spate există și o conexiune reală dintre obiectivele pe termen scurt și cele pe termen lung. Obiectivele tale pe termen scurt ar trebui să ducă la atingerea obiectivelor majore, pe termen lung. Fii atent la aceste conexiuni!
Ia în considerare obiectivele tale pe termen lung, precum și ceea ce dorești să realizazi în următoarele săptămâni sau luni și transpune-le în obiective pe termen scurt care să-ți propulseze afacerea.
2. Stabilește obiectivele de afaceri acționabile (taskuri) necesare atingerii obiectivelor
În continuare, ar trebui să descompui fiecare obiectiv pe termen scurt în obiective acționabile. Aceste obiective ar trebui să reprezinte pașii pe care firma. îi va face pentru a atinge fiecare obiectiv.
De exemplu, dacă obiectivul tău este să obții șase clienți noi în următoarele 2 luni, obiectivele acționalbile ar putea fi: apari cu un articol de PR într-o revistă de specialitate, postezi măcar odată pe săptămână în social media, după niște criterii prestabilite în mod adecvat faci o listă de 50 clienți potențiali și îl dai omului tău de vânzări.
3. Asigură-te că obiectivele tale sunt măsurabile
Obiectivele de afaceri pe care le-ai stabiliți în etapa anterioară trebuie să fie măsurabile.
De exemplu, dacă unul dintre obiective este să postezi mai mult pe rețelele de socializare, nu utiliza un task de genul "mai multe postări pe rețelele de socializare".
În loc de aceasta mai bine vii cu ceva mult mai specific și spui: "postare pe FB odată pe săptămână în următoarele 8 săptămâni, cu trips & tricks despre utilizarea produselor firmei".
4. Atribuie angajaților sarcini legate de obiectiv
După ce ați stabilit taskurile pentru fiecare obiectiv pe termen scurt, discută cu colegii tăi și alege colegul care este capabil să ducă la bun sfârșit realizarea obiectivului, făcând o muncă de calitate într-un mod eficient.
Nu uite de deadline, fără aceasta finalizarea obiectivului va fi tărăgănată.
5. Măsoară progresul în mod regulat
Măsoară în mod regulat progresul obiectivelor pe termen scurt pentru a te asigura că iești pe drumul cel bun pentru a îndeplini obiectivele în intervalul de timp stabilit.
De exemplu, dacă vrei să crești numărul de postări pe rețelele de socializare la trei ori pe săptămână, ca parte a unui obiectiv de afaceri, măsoară orice interacțiune sporită cu clienții (sau potențialii clienți) care ajung la tine ca urmare a acestui fapt.
Urmărește progresul și ajustează-ți obiectivele din mers în așa fel încât să ajungi la obiectivele majore pe termen lung.
Reziliența și consecevnța sunt cuvinte cheie!
Câteva exemple de obiective de afaceri pe termen scurt:
- Angajarea unui coleg pe post de marketing în următoarele 5 luni,
- Inițiază un program de “Angajatul lunii” în următoarele 2 luni,
- Crește traficul de pe pagina ta de web cu 15%,
- Alege un scop nobil și o oragnizație a cărei cauză merită sponsorizată sistematic,
- Dezvoltă un produs (serviciu) care corespunde mai bine cerințelor clienților tăi, bazându-te pe opinia clienților tăi.
- Asigură-te că termenul de livrare promis clienților tăi se încadrează mai mult (în procent mai mare) în termenul de livrare initial promis.
Printre obiectivele tale de anul acesta figurează și trecerea de pe Exceluri și softuri mici de facturare și gestiune la un sistem ERP integrat?
Cautți SISTEMUL (da, ca litere mari J) care să te ajută să atingi Obiectivele tale majore de afaceri?
Dacă DA, ne găsești AICI, dă-ne un mesaj!
Vă dorim Un AN NOU plin de realizări!
Erno Jancso și echipa soft4biz.