Ce se finanțează, cu cât și cui se adresează?
Obiectivul specific al programului PRC 2.2:
Acordarea de ajutor financiar nerambursabil pentru achiziția de soluții digitale avansate de producție/servicii și administrare a afacerii, precum și pentru instruirea angajaților în cederea operării acestor soluții.
Valoarea finanțării nerambursabile: 15.000 – 200.000 euro.
Rata de finanțare acordată: maximum 90%.
Solicitanți eligibili: IMM-uri, inclusiv microîntreprinderi, înființate cel târziu la data de 03.01.2022.
Tipuri de cheltuieli eligibile
✓software achiziționat sau dezvoltat/adaptat la comandă, precum:
- sisteme/soluții de e-facturare, sisteme/soluții pentru circuit digitalizat de comandă, sisteme/soluții RPA (Robotic Process Automation),
- CRM (Customer Relationship Management), PLM (Product Lifecycle Management),
- ERP (Enterprise Resource Planning), cu posibilitate de integrare BTP (Business Technology Platform), etc.;
− alte tipuri de aplicații/licențe pentru gestiune financiară, gestiune furnizori, resurse umane, logistică;
− aplicații/licențe care să servească la configurarea și implementarea bazelor de date, la migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente;
− sisteme IoT (Internet of Things), VR/AR (Virtual/Augmented Reality) și AI (Artificial Intelligence);
− tehnologii blockchain;
− tehnologii lingvistice bazate pe inteligență artificială, tehnologii vocale, chat-bots, instrumente de traducere automată, de analiză a textului, de sinteză a vorbirii, etc.;
− sisteme/soluții de administrare a spațiilor pentru gestiunea utilităților, monitorizare consumuri etc.;
✓ software personalizat pentru prezența online: website-uri de prezentare și promovare, magazine, soluții de e-commerce;
✓ software de securitate cibernetică (protecția tranzacțiilor online și a datelor personale): soluții pentru securizarea rețelelor, securizarea sistemelor de calcul, criptare de documente, securizarea prezenței pe internet (site-uri, conturi etc.);
✓ sisteme de operare, software pentru creare de conținut (editoare de text/grafică sau altele);
✓ alte tipuri de software disponibil pe piață sau creat la comandă, necesar în activitatea solicitantului care nu intră în celelalte categorii;✓ cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune, inclusiv cheltuieli de testare;
✓ dispozitive și echipamente integrate cu soluții digitale, ce pot servi pentru automatizări și robotică; dispozitive și echipamente aferente E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain, etc.,
✓ echipamente IT care să asigure capacitate de memorie/spațiu de stocare fizic sau într-un cloud privat, rezultând, astfel, un activ deținut de beneficiar;
✓ orice echipament care poate conduce la operaționalizarea activelor necorporale;
✓ cheltuieli de instalare, configurare și punere în funcțiune;
✓ active corporale/necorporale, necesare realizării rețelei LAN/WiFi;
✓ servicii de instruire a personalului în vederea operaționalizării soluțiilor digitale care fac obiectul proiectului;
✓ servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
✓ servicii de consultanță pentru elaborarea și pentru managementul/implementarea proiectului;
✓ servicii pentru activitățile obligatorii de informare și publicitate;
✓ auditul financiar;
✓ auditul de maturitate digitală.
Criterii de intensitate digitală (DESI)
Sunt definite 12 criterii de intensitate digitală (vezi mai jos) și șansele tale de câștig cresc odată cu numărul criteriilor îndeplinite la finalul proiectului.
1. Mai mult de 50% dintre persoanele angajate au folosit computere cu acces la internet în scopuri de afaceri.
2. Sunt angajați specialiști IT&C în întreprindere.
3. Viteza de download contractată a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixă este de cel puțin 30 Mb/s.
4. Întreprinderea asigură în scopuri de afaceri un device mobil care permite conexiunea la internet prin rețele de telefonie mobilă pentru mai mult de 20% din angajații proprii.
5. Întreprinderea deține un website.
6. Întreprinderea deține un website cu funcții avansate – are cel puțin o caracteristică din următoarele:
a.descrierea bunurilor sau serviciilor, liste de preț;
b.posibilitatea pentru vizitatori de a-și personaliza sau proiecta online bunurile sau serviciile;
c.urmărirea stadiului comenzilor plasate;
d.conținut personalizat în website pentru vizitatori obișnuiți/recurenți.
7.Website-ul are linkuri sau face referire la profilele din rețele sociale ale întreprinderii.
Nu sunt incluse întreprinderile care plătesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunțuri tip “banner”) fie direct către proprietarul rețelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect, prin intermediul întreprinderilor care oferă servicii online pentru postarea automată a mesajelor publicitare pe rețelele sociale.
8. Întreprinderea cumpără servicii cloud computing intermediare sau sofisticate.
O companie își poate asigura accesul la un sistem cloud, fie prin intermediul unui serviciu (ex. SaaS, PaaS, IaaS), fie prin crearea unui sistem propriu. Modelele principale de implementare ale unui sistem cloud sunt: cloud privat (infrastructura cloud operată exclusiv pentru o singură organizație), cloud public (livrat prin internet) sau cloud hibrid (serviciu care este compus dintr-o combinație de servicii cloud private, publice și comunitare, de obicei de la diferiți furnizori de servicii).
9. Întreprinderea emite facturi electronice, potrivite pentru procesare automată.
10. Întreprinderea plătește publicitate pe internet.
11. Vânzări prin comerț electronic de cel puțin 1% din total cifră de afaceri.
În vânzările de bunuri sau servicii prin comerț electronic comanda este plasată prin site-uri web,
aplicații sau mesaje de tip EDI prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate
face online sau offline. Comerțul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail.
12. Vânzări on-line către consumatori privați (B2C) de mai mult de 10% din total vânzări on-line.
Aici poți consulta documentele oficiale, pubicate pe site-ul PRC (Programul Regiunea Centru, 2.2).
Discută și cu o firmă specializată de consultanță pe fonduri europene.
Dacă nu ai un astfel de funrizor, atunci te ajutăm noi să-l găsești!
În cazul în care ești interesat și dorești să conturăm împreună o soluție personalizată de digitalizare pentru compania Ta,
atunci: click pe acest link și completează formularul. Te contactăm în scurt timp.