Tendințe și provocări de implementare a software-ului ERP
Implementări ERP în cifre și concluzii desprinse pe baza acestora - Partea 2
În ultima vreme au avut loc schimbări semnificative în domeniul software-ului ERP, au apărut noi tendințe pe piață și au avut loc transformări semnificative în paralel cu evoluțiile tehnologice.
Pe de altă parte, feedback-ul colectat de la clienți după implementările ERP arată la ce trebuie să acorde mai multă atenție, cum să reducă riscurile și să se obțină rezultate mai bune în timpul implementării.
Echipa Netsuite ERP (Oracle) a publicat recent un sondaj (link) privind implementarea software-ului ERP, iar noi folosim cifrele lor pentru a încerca să tragem câteva concluzii utile pentru noi (și pentru clienții noștri).
Tendințe
Tehnologia cloud continuă să se dezvolte la nivel mondial.
Întreprinderile trec de la tehnologia on-premise la tehnologia cloud pentru eficiență în afaceri, implementarea rapidă a serviciilor, flexibilitate și acces extins la rețea.
- Forrester Research estimează că numai sistemele ERP în cloud au condus la o creștere de 21% a aplicațiilor de business în 2018.
- Potrivit unui sondaj internațional al utilizatorilor de ERP:
- 64% dintre companii utilizează SaaS (softwear as a service - care este, de asemenea, bazat pe cloud).
- 21 % utilizează ERP în cloud,
- și doar 15% utilizează software ERP care rulează pe servere locale.
Așadar, popularitatea tehnologiei cloud continuă să crească, în special în companiile mici și mijlocii, unde nu există resurse umane interne pentru a rula servere locale. Aceasta continuă să fie tendința dominantă de creștere datorită flexibilității, implementării rapide și accesului de oriunde.
- Studiul Gartner 2022 relevă că 65% dintre liderii IT din întreprinderi consideră că ERP va încorpora în curând funcționalități de inteligență artificială
- Conform unui sondaj realizat în 2018 în Marea Britanie, 53% dintre liderii IT din companii spun că investițiile în implementarea CRM și ERP ar trebui să fie o prioritate
- 75% dintre liderii IT din întreprinderi spun că își folosesc sistemele ERP pentru a implica clienții în timp real.
Provocări
Implementarea unui sistem ERP bun poate fi un impuls pentru o afacere, dar merită să alegeți software-ul și furnizorul ERP potrivit după o pregătire corespunzătoare.
- Pe baza datelor colectate de-a lungul anilor cu privire la proiectele de implementare ERP, prima implementare ERP nu este o poveste de succes în 50% din cazuri. Costă mai mult sau este finalizată mai târziu sau oferă mai puțin decât se spera sau, în cel mai rău caz, toate cele trei afirmații de mai sus sunt adevărate.
Un sistem ERP va fi un succes dacă este finalizat la timp, se încadrează în buget și oferă soluțiile preconizate. Deoarece implementarea este un proces complex care poate dura mai multe luni și depinde de ambele părți (furnizor, client), este nevoie de multă atenție la detalii. Pe lângă o planificare realistă și meticuloasă, este nevoie și de o bună implementare.
- Implementarea durează mai mult decât era planificat în 30% din cazuri.
- 51% dintre companii se confruntă cu întreruperi operaționale în timpul implementării.
Cu cât echipa este mai puțin pregătită pentru utilizarea de zi cu zi și cu cât compania este mai mare, cu atât este mai probabil să apară probleme la început. Prin urmare, este foarte important să implicați colegii încă de la începutul proiectului, să le oferiți instruire, să le dați timp să învețe prin experiență și să "se familiarizeze" cu software-ul. În plus, o echipă motivată și bine organizată poate fi un mare avantaj.- Cele trei preocupări principale ale utilizatorilor de ERP sunt:
- incorectitudinea datelor,
- experiența slabă a utilizatorului și
- rapoarte nesigure.
- Acestea sunt cele două motive cel mai des invocate în timpul implementării, care duc la probleme ulterioare:
- teste insuficiente și
- insuficienta retehnologizare a proceselor.
Cele 2 teme de mai sus sunt strâns legate între ele.
Inacuratețea datelor și declarațiile lipsite de fiabilitate sunt influențate în principal de calitatea datelor "turnate" în software-ul ERP, și anume datele utilizate în prezent ( anterior proiectului ERP). Acest lucru ne aduce aminte de proverbul american "Garbage in, garbage out".
Nivelul de experiență a utilizatorului (ergonomie) este un aspect pe care clientul îl întâlnește în timpul demonstrației și testării software-ului ERP și merită să alegeți software-ul ERP ținând cont de acest aspect. Un sistem ERP bun va servi companiei timp de 8-10 ani, așa că merită să acordați atenție acestui aspect.
Iar testarea slabă și problemele de organizare sunt probleme notorii, care pot fi prevenite printr-o bună planificare, comunicare și atenție la detalii.
Dacă doriți să vă eficientizați afacerea prin digitalizare, completați formularul de contact și vă vom suna pentru a programa o discuție online. Te putem ajuta cu puncte specifice și personalizate în cadrul unei consultații zoom (online) de 1 oră.