Atragerea clienților

 

Așa cum am menționat în articolul precedent (soft4Biz), fiecare schimbare organizațională pe care o faceți ca urmare a transformării digitale necesită o planificare atentă.

Cu ajutorul programelor de atragere de clienți noi, vă puteți extinde eficient baza de clienți și vă puteți îmbunătăți factorii de venit. Deși acest lucru poate părea simplu, poate fi o provocare pentru angajații dvs. și poate provoca rezistență din partea acestora.

Astăzi, vă împărtășim 6 sfaturi despre cum să îi entuziasmați pe angajați cu privire la un nou program de atragere de clienți pentru a maximiza randamentul de conversie a proiectului.

  1. Program de formare personalizat

 

În cazul în care programul dumneavoastră de atragere a clienților implică un software nou, cum ar fi CRM sau ERP, este important să instruiți angajații și utilizatorii finali într-un mod care să țină cont de rolurile și responsabilitățile individuale ale acestora. Pentru a face acest lucru, va trebui să creați planuri de formare individuale pentru fiecare grup și să stabiliți diferite stiluri de instruire.

Punând aceste programe la dispoziția angajaților dumneavoastră, le arătați clar că doriți ca aceștia să reușească. Le oferiți resursele de care au nevoie nu numai pentru a înțelege, ci și pentru a utiliza instrumentele pe care le au la dispoziție. Acest lucru va fi în beneficiul lor, al colaboratorilor lor, al clienților pe care îi deservesc și al afacerii dvs. în ansamblu.

 

  1. Împărtășiți "motivul" din spatele proiectului

 

Împărtășiți detaliile privind motivul pentru care ați decis să implementați un nou program de atragere a clienților și de ce acesta este o parte centrală a transformării digitale a companiei dvs.

- De ce aveți nevoie de un program de atragere a clienților?

- Vânzările dvs. au rămas în urmă față de anul trecut?

- Încercați să intrați pe o piață nouă?

Acestea sunt câteva dintre întrebările pe care angajații dvs. le pot avea cu privire la scopul programului.

Unele dintre cele mai importante motive pentru implementarea unui program de atragere a clienților sunt:

- Pentru a atrage noi clienți pentru afacerea dvs.

- Convingerea clienților potențiali să treacă la acțiune

- Pentru a furniza dovezi de creștere a afacerii și de atractivitate pentru părțile externe (de exemplu, investitori, parteneri și persoane cu influență).

Cu cât puteți răspunde mai bine la aceste întrebări, cu atât veți întâmpina mai puțină rezistență la schimbare.

 

3. Comunicați în mod transparent și multilateral

 

Atunci când vă aflați în pragul unei schimbări majore în afaceri, tăcerea nu este o opțiune. Dacă nu vorbiți despre proiect, altcineva o va face.

Vorbiți sincer despre proiect și puneți la dispoziție informațiile. Este posibil ca angajații să aibă întrebări mai aprofundate care depășesc un forum public. Programați întâlniri personale în care aceștia pot sta de vorbă cu dumneavoastră și își pot împărtăși preocupările.     

Folosiți acest timp pentru a le explica obiectivele transformării digitale, subliniind modul în care le va aduce beneficii.

 

4. Storytelling

 

Aveți dificultăți în a vă comunica ideile echipei dumneavoastră? Deși tabelele de Excel și PowerPoints pot fi interesante pentru dvs., sunt șanse mari ca angajații dvs. să nu se limiteze doar la datele seci.

Aici intervine storytelling-ul. Poate dura ceva timp pentru a crea o poveste convingătoare care să transmită importanța transformării afacerii, dar, nu este o sarcină imposibilă.

Căutați exemple de companii care nu au investit într-o strategie de atragere a clienților atunci când aveau nevoie de una și evidențiați ce a rezultat din aceasta. Apoi, împărtășiți povești inspirate ale companiilor care au găsit noi modalități de a atrage clienții și explicați cum a contribuit acest lucru la succesul lor.

 

5. Încurajarea implicării angajaților

 

Unul dintre motivele pentru care angajații pot părea indiferenți față de un program de atragere a clienților este faptul că nu se simt direct implicați în întreaga transformare digitală.

Este ușor pentru angajați să ignore proiectul dacă nu se simt implicați. Implicându-i pe angajați în activitățile de proiect, cum ar fi transformarea proceselor de afaceri, le puteți oferi angajaților o cale de exprimare.

Pe măsură ce angajații vor vedea că sugestiile lor sunt puse în aplicare, își vor da seama că se fac progrese reale - linia de sosire nu este un țintă irelevantă, ci o strategie bine definită care, odată implementată cu succes, va fi în beneficiul tuturor.

6. Asigurarea unei monitorizări periodice

 

Un studiu arată că există o probabilitate de 10% de a atinge un obiectiv fără planificare. Cu  planificare, 50% din demers este îndeplinit, iar monitorizarea frecventă crește șansele de realizare la 95%.

Este important să organizați întâlniri de monitorizare regulate și să evaluați progresul angajaților. Întrebați-i cum decurge formarea lor și ce întrebări au. Întrebați-i despre punctele problematice cu care se confruntă și ce abilități ar dori să dezvolte.

Concentrarea pe monitorizare, verificare este eficientă pentru a crea un impuls în jurul proiectului și pentru a crește energia investită.

 

Ori de câte ori introduceți procese sau tehnologii noi în organizația dumneavoastră, veți întâmpina un anumit grad de rezistență. Prin aplicarea celor șase strategii de mai sus, puteți ajuta angajații să depășească îngrijorările inițiale și să devină parte a succesului proiectului.

Consultanții noștri vor fi bucuroși să vă ajute să dezvoltați o strategie de adoptare a fiecărei părți a transformării digitale. Programați o consultație gratuită făcând clic aici: soft4Biz