Unul dintre cele mai promițătoare beneficii ale proiectelor ERP este mobilitatea., ceea ce perimte tuturor angajaților să acceseze aceleași date, de oriunde și oricând:
- oamenii de vânzări au acces de la client sau de pe teren
- cei care lucrează din remote sau home-office le vor accesa de unde sunt,
- iar cei din birou din birouri (evident)
- managementul de top va avea acces la date și rapoarte în timp real.
Pe măsură ce tot mai multe firme implementează software moderne de tip ERP, locurile de muncă devin din ce în ce mai dispersate și mai mobile.
În timp ce softwareul ERP dar și aplicațiile mobile devin din ce în ce mai inteligente și mai elegante, avem nevoie și de viteze de acces ridicate și date în siguranță.
Provocările legate de implementarea mobilității în cadrul întreprinderii sunt numeroase, așa că astăzi vom detalia riscurile comune și vom discuta despre soluții.
Mobilitatea, un trend ascendent
Mobilitatea în cadrul firmelor înseamnă să permitem angajaților să utilizeze dispozitive portabile - adesea telefoanele personale - pentru a-și desfășura activitatea.
Pentru a asigura mobilitatea ai nevoie de o serie de lucruri:
- în primul rând ai nevoie de un sistem ERP modern, care face posibiliă conectarea de la distanță (web-based)
- apoi ai nevoie de o infrastructură adecvată, conformă cu reglementările (GDPR, etc), care asigură o viteză de rulare decentă
- nu în ultimul rând ai nevoie de siguranță (salvări de back-up, restoring, etc).
Hai să vedem în primul rând ce provocări pot apărea și ce soluții există pentru acestea.
1. Securitatea datelor
Ori de câte ori o companie folosește un sistem ERP care poate asigura mobilitatea, atunci securitatea datelor este un punct cheie. Un ERP care sprijină mobilitatea deregulă înseamnă un sistem web-based a cărui pagină de intrare în sistem este publicat pe net , accesibil din browsere (precum Google Chrom, Mozilla Firefox, Opera, etc).
De la malware la încălcarea reglementările legate de date, există multe riscuri asociate cu mobilitatea.
Securitatea este importantă, de aceea este nevoie să avem parole complexe și reguli stricte privind complexitatea și utilizarea acestora.
Cea mai eficientă soluție în acest sens este dacă însuși software-ul impune de exemplu următoarele reguli:
- parole complexe (litere mici, majuscule, numere, caractere speciale)
- număr minim de caractere (de ex cel puțin 12 caractere)
- utilizatorul să își actualizeze periodic parola
- interzice accesul utilizatorilor care au încercat în mod repetat intrarea (de ex. persoane rău intenționate din exterior) și nu au ghicit parola,
- pentru companiile care au reguli stricte, chiar și autentificare 2FA (dublă parolă) (o parolă stabilă și o a doua parolă generată cu telefonul care este valabil pentru scurt timp).
Cele de mai sus pot reduce semnificativ accesul nedorit la sisteme și date.
Pe urmă este esențial să ai un hosting decent și salvări de siguranță regulate.
În cazul firmelor mici și mijlocii este bine dacă sistemul ERP este furnizat la pachet cu aceste servicii conexe (firmele mici deregulă neavând personal dedicat și competent, intern pentru acestea).
2. Integrarea sistemului ERP cu alte aplicații, personalizări la cerere
Cum majoritatea firmelor au activități specifice, în unele cazuri pot apărea situații în care dezvoltarea unor aplicații specifice devine o necesitate.
Aplicația auxiliară ar trebui să "vorbească" cu software-ul ERP implementat în firma ta.
Acest lucru se poate face în două feluri:
- dezvoltarea unor module ca extensii ale sistemului ERP, care să fie integrate în mod nativ cu sistemul ERP (care este web-based, să facă parte efectiv din sistemul ERP),
- dezvoltarea unor aplicații separate, care să comunice sistematic în una sau ambele direcții cu sistemul ERP.
În majoritatea cazurilor noi propunem prima variantă, pentru că acest lucru însemană o comunicare mai consistentă, o vulnerabilitate mai mică (dependența de 1 singur furnizor, nu 2 furnizori).
3. Perspectiva pe termen lung
În timp ce te gândești la cum ar putea arăta o soluție software care asigură mobilitatea în firma ta, propun să te gândești la viitor.
Încearcă să vezi într-un mod cât mai creativ posibilele doleanțe ale clienților tăi și cerințele, tendințele pieții.
O tendință din ce în ce mai la modă este să oferi clienților și furnizorilor tăi acces la sistemul tău ERP din exterior, pentru ca aceasta să fie utilizată ca o interfață self-service.
Aici clienții pot avea acces la ofertele comenzile și facturile proprii, eventual chiar la taskuri și proiecte comune.
Ca să ai o viziune de ansamblu este nevoie să ai niște discuții cu șefii de deapratmente și să încerci să conturezi măcar un “whislist”.
Dacă vrei să te ajutăm în acest sens (fie ai, fie n-ai un wishlist de digitalizare sau strategie de digitalizare), atunci dă-ne te rog un mesaj prin completarea formularului de contact.
Avem un sistem ERP web-based care poate fi utilizat din birou, de pe teren, și care are inclusiv un portal de acces pentru clienți, furnizori sau subantreprenori, la care putem adăuga personalizări la nevoie!
Suntem un partener de cursă lungă, pregătit să te sprijine în creșterea eficienței și mobilității afacerii tale.