Rețeta eșecului ERP, Partea 2:

"Nu avem timp pentru decizii bazate pe date"

 

Un sistem ERP poate contribui la automatizarea sarcinilor cele mai consumatoare de timp. Acesta vă oferă o platformă globală, cuprinzătoare, unde puteți stoca și colecta date. Aceste sisteme oferă informații valoroase pentru luarea celor mai inteligente decizii.

Dar ce se întâmplă dacă după implementare descoperiți că nu aveți datele de profunzimea și calitatea la care vă așteptați?

Astăzi, vorbim despre un subiect delicat, dar care este important de acoperit: Ce se întâmplă dacă implementarea ERP vă afectează mai degrabă performanțele de analiză a datelor decât să vă ajute? Să vedem ce puteți face.

Ce trebuie să faceți atunci când implementarea ERP vă diminuează transparența datelor?

  1. Analizați procesele dvs.

 

Unul dintre motivele eșecului ERP este faptul că întreprinderile nu alocă suficient timp pentru a mapa fluxurile de lucru existente înainte de a le automatiza. Scopul implementării ERP nu este de a păstra totul neschimbat și de a adăuga pur și simplu automatizare la fluxurile de lucru existente, ci mai degrabă de a analiza modul în care se pot îmbunătăți operațiunile curente prin automatizarea strategică a anumitor funcții.

Prin urmare, nu vă puteți permite să treceți peste etapa de gestionare și  de reorganizare a proceselor de afaceri. Acesta este momentul în care definiți fluxurile de lucru, identificați punctele slabe și vă gândiți la ce funcționalități aveți nevoie pentru a le rezolva.

Dacă sistemul ERP a fost implementat deja, dar nu oferă rezultatele dorite, ar trebui să vă întoarceți la faza de proiectare. Consultați managerii de proiect pentru a identifica problemele care impiedică asigurarea datelor corespunzătoare. Odată ce găsiți aceste deficiențe, decideți dacă trebuie adăugate noi funcționalități sau modificate altele.

 

  1. Luați în considerare perspectivele angajaților

 

O parte importantă a planificării unei implementări ERP constă în stabilirea indicatorilor cheie de performanță (KPI). Pe scurt, aceștia măsoară modul în care veți defini succesul odată ce sistemul va fi funcțional. Unii dintre cei mai comuni KPI includ:

- Creșterea veniturilor și a vânzărilor

- Marja proiectului

- Experiența clienților

- Productivitatea afacerii

- Satisfacția angajaților

Să vorbim puțin de satisfacția angajaților. Aveți vreo modalitate de a măsura cât de mulțumiți sunt angajații dvs. de noul sistem? Dacă nu sunt încântați de noile caracteristici, este foarte probabil să nu le folosească.

Când se întâmplă acest lucru, sistemul dumneavoastră devine ineficient. Fără date actualizate, sistemul se va baza pe informații depășite.

Dacă nu aveți deja o strategie pentru a evalua cât de bine se adaptează forța de muncă la software, vă recomandăm să purtați discuții individuale, să organizați grupuri de discuții, să efectuați sondaje și să faceți anchete pentru a înțelege mai bine sentimentele angajaților. Nu este niciodată prea târziu să vă concentrați asupra managementul schimbării organizaționale, iar faptul de a pune pe primul loc opiniile angajaților poate face o mare diferență în ceea ce privește utilitatea sistemului ERP. Implicarea angajaților în procesul de implementare este esențială încă de la început.

 

 

  1. Verificați dacă datele dvs. sunt corecte

 

Dacă vă confruntați cu analizarea datelor din software-ul ERP, este posibil ca datele preluate să fie de vină. Ați transferat câmpuri inutile, învechite sau incomplete din vechiul sistem.

Curățarea și migrarea datelor sunt etape importante. Dacă treceți peste sau vă grăbiți cu acest proces, întregul sistem devine ineficient.

S-ar putea să dureze ceva timp, dar este important să verificați datele din sistemul ERP pentru a vă asigura că sunt corecte. Chiar dacă noile câmpuri pe care le introduceți sunt corecte, plasarea acestor înregistrări peste cele vechi, inexacte, poate avea un impact asupra fiabilității datelor.

 

  1. Asigurarea unei integrări corespunzătoare a software-ului

 

Gestionarea datelor ERP începe prin a vă asigura că toate sistemele dvs. sunt conectate și comunică între ele în mod corespunzător. Pentru ca software-ul ERP să funcționeze, acesta trebuie să fie capabil să se conecteze cu celelalte sisteme de bază pe care le utilizați în întreaga organizație.

Sistemele ERP moderne, bazate pe cloud, facilitează acest lucru, dar, chiar și așa, pot exista erori de conectare.

Integrarea completă a software-ului este cheia pentru a aduna toate datele pe platforma ERP, unde acestea pot fi transformate în informații utile. Dacă sistemele de gestionare a relațiilor cu clienții sau de gestionare a lanțului de aprovizionare nu " comunică" cu sistemul ERP, este posibil să pierdeți informații importante.

 

Fără acest pas, echipele dumneavoastră sunt obligate să lucreze independent una de cealaltă. Actualizările importante sunt ratate, angajații lucrează individual și doar la propriul flux de lucru, ceea ce face imposibilă munca în echipă.

O implementare ERP este concepută pentru a vă face viața mai ușoară, nu mai dificilă. Cu toate acestea, este exact ceea ce se poate întâmpla atunci când software-ul dvs. nu vă oferă informațiile necesare, corecte.

Un proiect ERP nu va eșua neapărat dacă sistemul dvs. nu vă permite să luați decizii bazate pe date, dar pentru a obține "experiența" ERP trebuie să luați măsurile necesare pentru a remedia problema.

 

Dacă sistemul dvs. ERP nu funcționează conform așteptărilor, contactați-ne: soft4biz