Astăzi venim cu o postare specială.

Este recomandat tuturor liderilor de afaceri care se implică activ în învățarea și dezvoltarea companiei lor.

Mai exact, postul de astăzi va fi util pentru cei care doresc să înțeleagă în profunzime ce se întâmplă cu echipa și cu oamenii în mod individual pe parcursul unui proiect de dezvoltare.

Evident, vom folosi ca exemplu implementarea unui software ERP, dar este important ca, în calitate de manager de companie, să înțelegeți că procese similare au loc și în timpul altor proiecte de dezvoltare.

Cam orice dezvoltare care se află în afara domeniului de activitate al companiei va fi inclusă în această poveste. Așa că haideți să trecem direct la subiect și să începem cu ceva care sună foarte științific.

Iată efectul Dunning-Kruger.

 

  1. Efectul Dunning-Kruger în proiectele de dezvoltare ale afacerilor

 

Există acești doi oameni deștepți (David Dunning și Justin Kruger, doi profesori de la Universitatea Cornell) care au arătat cum reacționează de obicei oamenii (inclusiv colegii de serviciu) atunci când întâlnesc ceva complet nou.

Acum, să lăsăm ca acel lucru nou să fie "implementarea unui software ERP" pentru o anumită companie, dar ar putea fi orice altceva (de obicei, o altă ambiție a șefilor, o altă idee genială).

Esența este frumos ilustrată în grafic, dar o putem descrie în câteva cuvinte:

- Pasul 1: acum auzim despre noul produs. Să încercăm să îl încorporăm în "viziunea noastră actuală asupra lumii", pentru a-l înțelege. Dar despre ce este vorba...?! WTF?!

- Pasul 2, după aproximativ 5-10 minute: suntem doctori pe subiect! Putem formula judecăți rapide, opinii, etichetăm situația. Acest lucru se vede cel mai bine în cazul cârcotașilor de pe social media. Nici măcar nu înțelege contextul, dar poate educa pe toată lumea!

- Pasul 3: Începem să ne dăm seama că este un pic mai complex decât părea la început

- Pasul 4: Se instalează îndoiala, este prea mult pentru mine, nu înțeleg pe deplin.

S-ar putea să nu fiu în stare să lucrez cu el.

- Pasul 5: Imaginea începe să prindă contur, începe să aibă sens, pot vedea conexiunile.

- Pasul 6: Pot să le spun și altora despre ce este vorba (învățăm cel mai mult atunci când predăm, este un fapt dovedit), dar încă recunosc (pentru mine și pentru ceilalți) că este destul de complex.

 

  1. De ce este util acest lucru, de ce este important ca un manager de companie să știe despre acest lucru?

 

 

Dacă înțelegeți că firma dumneavoastră va crește doar dacă treceți de mai multe ori prin acest roller coaster (dumneavoastră ca manager și echipa dumneavoastră ca antreprenor), atunci înțelegeți totul.

De fiecare dată când inițiați o dezvoltare, colegii dumneavoastră trebuie să treacă prin acest roller coaster.

 

Așa că nu strică dacă înțelegeți cine și la ce nivel este pe acest roller coaster când doriți să începeți un proiect nou, iar cireașa de pe tort este dacă pe lângă înțelegere puteți oferi echipei dvs. și sprijin în acest proces, .

Progresul nu se întâmplă de la sine, rezultatele vor veni dacă sunteți conștienți de aceste lucruri.

Dacă doriți să analizați această teorie iată linkul de pe Wikipedia pentru a vă ajuta să începeți:

https://ro.wikipedia.org/wiki/Efectul_Dunning-Kruger

 

  1. Evoluția satisfacției clienților pe parcursul proiectelor ERP

 

Acum vă arătăm un alt aspect al modului în care clienții percep proiectul de implementare ERP, cât de mulțumiți sunt în diferite etape ale proiectului.

Acesta este un alt rollercoaster!

Merită să vă acordați ceva timp dacă doriți cu adevărat să faceți o schimbare semnificativă în viața companiei dumneavoastră prin implementarea unui software ERP bun.

Un proiect de implementare a unui ERP este posibil să implice 8-1o de ani de utilizare a software-ului (cu un impact semnificativ asupra fluxului de lucru zilnic), ceea ce va necesita câteva luni de muncă asiduă din partea dumneavoastră și a echipei dumneavoastră.

Orice furnizor ERP care nu vă spune acest lucru, care vă vorbește doar despre costurile proiectului și despre cum software-ul lor rezolvă totul, nu este un furnizor serios, nu pierdeți timpul cu el.

Descrierea metodei de implementare a software-ului Odoo ERP are o diagramă foarte bună a modului în care evoluează nivelul de satisfacție a clienților în diferite etape ale implementării ERP.

Acest grafic a fost creat prin chestionarea clienților pe un număr semnificativ de proiecte, așa că să îl acceptăm ca fiind un rezultat reprezentativ.

Este clar că:

- satisfacția clienților evoluează în mod semnificativ în diferite etape ale procesului de implementare,

- nu în ultimul rând pentru că variază de la o persoană la alta (diferiți membri ai echipei dvs. vor avea opinii diferite).

Cât de reușit este proiectul va însemna lucruri diferite pentru un muncitor, un manager de departament, un specialist IT și conducerea sau persoana responsabilă cu finanțele.

Fiecare privește realitatea prin proprii săi ochelari și fiecare are dreptate, din punctul său de vedere:

- lucrătorul este interesat de ceea ce îi îmbunătățește munca,

- managerul de departament caută o mai bună planificare și o mai mare transparență,

- managerul este preocupat de termene și de costuri și de ceea ce au de spus oamenii săi (în special liderii de opinie) în această privință

- iar managerul financiar insistă asupra predictibilității (nivelul inițial al costurilor, în timp ce colegii vin cu lucruri noi) și se concentrează asupra modului în care datele ERP devin date contabile.

Este important de văzut că toată lumea este încrezătoare în noul software la început și are așteptări mari, iar apoi apar mici probleme de detaliu (nu totul este rezolvat perfect de către software-ul) și nu poți elimina munca din proiect (în plus față de sarcinile zilnice).

Așa că încep să apară plângeri și probleme.

Punctul culminant (chiar și cu cea mai bună pregătire) apare atunci când sistemul intră în funcțiune.

Pe lângă utilizarea tipică, așteptată, există întotdeauna unul sau două cazuri speciale (apar lucruri de genul "dar ce se întâmplă dacă...").

În astfel de cazuri, există întotdeauna un blocaj și este nevoie de sprijin activ din partea furnizorului ERP.

Evident, scopul acestei diagrame nu este de a vă descuraja să vă lansați în proiectul ERP, ci de a vă pregăti în mod conștient pentru faptul că vor exista minute sau chiar zile dificile.

Dacă țineți cont de cele de mai sus, veți putea ajunge mai liniștit și poate mai ușor la finalul implementării software-ului ERP, atunci când într-un final totul funcționează corect și beneficiile utilizării acestuia se resimt zilnic.

 

Printre aceste beneficii se numără: o mai mare transparență, mai mult control, o mai bună planificare, subprocese automatizate și o companie mai eficientă.

Așadar, dacă nici după toate acestea nu am reușit să vă descurajăm de la implementarea unui proiect ERP, contactați-ne completând formularul pe linkul de mai jos.

https://soft4biz.ro/contact